Policie České republiky
Ministerstvo vnitra ČR

  • Policie České republiky
  • Ministerstvo vnitra ČR
  • Práce u Policie
  • Zákony a legislativa
  • Vybavení Policie ČR
Google Custom Search

Zajímá Vás práce Policie České republiky nebo přímo práce u Policie ČR? Zjistěte co policisté dělají a proč podobnou instituci vlastně potřebujeme.

Policie vybírá z uchazečům o práci ve sboru velmi pečlivě. Budeme Vás tímto procesem provázet krok po kroku tak, abyste nic nezanedbali. Zejména vám poradíme jak napsat žádost o přijetí do služebního poměru u Policie ČR.

Policii řídí Ministerstvo vnitra ČR a Policejní prezidium ČR.

Policie dohlíží, aby byly obecně dodržovány zákony České republiky, ale také se jimi musí sama řídit. Seznamte se s platnou legislativou.

policie ČR

služební zákon
Zákon o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech.
sluzebni-zakon

úvodní hlavička služebního zákona
Úvodní hlavička služebního zákona, na jehož znění se usnesl Parlament ČR.
uvod-hlavicka-zakona

všeobecná ustanovení
Všeobecná ustanovení stanovující předmět úpravy a rozsah působnosti služebního zákona.
vseobecna-ustanoveni

základní ustanovení
Základní ustanovení ze všeobecných ustanovení zákona o službě státních zaměstnanců.
zakladni-ustanoveni

organizační věci státní služby
Organizační věci služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
organizacni-veci-statni-sluzby

systemizace
Organizační věci služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
sluzebni-zakon/systemizace/

Služební zákon

Zákon č. 218/2002 Sb., o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech. Zahrnuje novelizace zákona s účinností od 1. ledna 2009.

Část první

Všeobecná ustanovení

V hlavě druhé všeobecných ustanovení služebního zákona jsme se seznámili se základními ustanoveními týkajících se správního úřadu a služebního úřadu, oboru služby, státních zaměstnanců a služebních předpisů.

Hlava III: Organizační věci služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců

§ 11 Generální ředitelství státní služby a generální ředitel

(1) Generální ředitelství státní služby (dále jen “generální ředitelství”) je organizační jednotkou Úřadu vlády; působí jako organizační, koncepční, koordinační, ústřední řídící, výkonné a kontrolní místo ve věcech služby podle tohoto zákona.

(2) Úkoly uvedené v odstavci 1 plní generální ředitelství

  • a) přípravou návrhu systemizace a kontrolou jejího dodržování,
  • b) přípravou návrhů právních předpisů týkajících se služby, s výjimkou návrhů právních předpisů o odměňování podle tohoto zákona,
  • c) přípravou návrhů služebních předpisů,
  • d) zabezpečováním jednotného postupu při provádění tohoto zákona, právních předpisů vydaných k jeho provedení a služebních předpisů vydaných generálním ředitelem,
  • e) koordinací vzdělávání státních zaměstnanců a koordinací vzdělávání fyzických osob připravujících se na službu,
  • f) vedením Informačního systému o službě a platech; jeho součástí je rejstřík státních zaměstnanců a rejstřík fyzických osob připravujících se na službu,
  • g) přidělováním evidenčních čísel státním zaměstnancům,
  • h) plněním dalších povinností podle tohoto zákona.

(3) V čele generálního ředitelství je generální ředitel. Generálního ředitele zastupuje zástupce generálního ředitele. Zástupce generálního ředitele plní další povinnosti stanovené tímto zákonem.

(4) Generální ředitel

  • a) řídí generální ředitelství
  • b) stanoví závazná pravidla pro organizaci služebních úřadů a schvaluje jejich organizační struktury,
  • c) vydává a zrušuje služební předpisy,
  • d) připravuje podklady ke zrušení služebního předpisu podle § 10 odst. 5 věty čtvrté,
  • e) plní další úkoly stanovené tímto zákonem a dalšími zákony.

(5) Generální ředitel a státní zaměstnanci jím pověření jsou oprávněni vykonávat ve služebních úřadech kontrolu v organizačních věcech služby, služebních vztazích státních zaměstnanců a jejich zabezpečení podle tohoto zákona; při výkonu kontroly postupují podle zvláštního právního předpisu o státní kontrole.13) Služební orgán je povinen provedení kontroly umožnit.

(6) Rejstřík státních zaměstnanců se vede odděleně od rejstříku fyzických osob připravujících se na službu.

(7) Rejstřík státních zaměstnanců obsahuje

  • a) jméno, příjmení a akademický titul,
  • b) rodné číslo,
  • c) evidenční číslo státního zaměstnance,
  • d) služební označení státního zaměstnance,
  • e) den vzniku služebního poměru,
  • f) druh služby,
  • g) obor služby,
  • h) služební úřad, v němž státní zaměstnanec vykonává službu.

(8) Rejstřík fyzických osob připravujících se na službu obsahuje

  • a) jméno, příjmení a akademický titul,
  • b) rodné číslo,
  • c) obor služby, pro který se připravuje,
  • d) služební úřad, v němž se připravuje na výkon služby.

§ 12 Personální ředitel

(1) Personální ředitel působí v organizačních věcech služby a služebních vztazích státních zaměstnanců včetně jejich odměňování zařazených ve služebním úřadu. Personálního ředitele zastupuje zástupce personálního ředitele. Personální ředitel je vedoucím personálního útvaru. Personální ředitel spravuje rovněž pracovněprávní vztahy ostatních zaměstnanců ve správním úřadu včetně jejich odměňování, popřípadě organizační věci služby a služební vztahy státních zaměstnanců ve služebním poměru podle zvláštních právních předpisů8) včetně jejich odměňování. Je-li vedoucím správního úřadu fyzická osoba, která je ve služebním poměru podle zvláštního právního předpisu,8) spravuje organizační věci služby a služební vztahy státních zaměstnanců podle tohoto zákona včetně jejich odměňování, kteří vykonávají službu v tomto úřadu a považuje se za služební orgán (§ 9 odst. 10).

(2) Personální ředitel je v organizačních věcech služby a služebních vztazích státních zaměstnanců podřízen státnímu tajemníkovi. Vedoucí služebního úřadu, který je ústředním správním úřadem, a vedoucí služebních úřadů, které nemají nadřízený služební úřad, jsou v organizačních věcech služby a služebních vztazích státních zaměstnanců podřízeni generálnímu řediteli. Vedoucí služebních úřadů podřízených ministerstvu jsou v organizačních věcech služby a služebních vztazích státních zaměstnanců podřízeni personálnímu řediteli. Vedoucí služebních úřadů podřízených ústředním správním úřadům jsou v organizačních věcech státní služby a služebních vztazích státních zaměstnanců podřízeni vedoucímu služebního úřadu, kterým je vedoucí ústředního správního úřadu. Vedoucí ostatních služebních úřadů jsou v organizačních věcech státní služby a služebních vztazích státních zaměstnanců podřízeni vedoucímu služebního úřadu, který je služebnímu úřadu nadřízen.

(3) Ve služebních vztazích týkajících se změn služby podle § 37 písm. e), f) a h) a skončení služby postupuje personální ředitel ve služebním úřadu, jímž je ministerstvo, v dohodě s členem vlády, který ministerstvo řídí. Ve služebním úřadu, jímž je Úřad vlády, postupuje v případech podle věty první personální ředitel v dohodě s vedoucím Úřadu vlády.

(4) Požádá-li člen vlády, který ministerstvo řídí, nebo vedoucí Úřadu vlády o poskytnutí informace v jiných věcech, než jsou uvedeny v odstavci 3, je personální ředitel povinen informaci poskytnout.

§ 13 Personální útvar

(1) Personální útvar je organizační jednotkou služebního úřadu, v němž státní zaměstnanec vykonává službu; zabezpečuje organizační věci služby, služební vztahy státních zaměstnanců podle tohoto zákona včetně jejich odměňování a pracovněprávní vztahy ostatních zaměstnanců ve správním úřadu včetně jejich odměňování, popřípadě organizační věci služby a služební vztahy státních zaměstnanců ve služebním poměru podle zvláštních právních předpisů8) včetně jejich odměňování.

(2) Personální útvar se v rozsahu stanoveném systemizací zřizuje ve služebních úřadech, v nichž vykonává službu a v pracovním poměru pracuje celkem alespoň 25 fyzických osob. Personální útvar se nezřizuje v obvodních báňských úřadech,14) ve finančních úřadech a v celních úřadech.15) Personální útvar se ve služebním úřadu nezřizuje, pokud činnosti, které by měl vykonávat, zabezpečí služební úřad méně než 5 systemizovanými místy.

(3) Není-li ve služebním úřadu zřízen personální útvar ani systemizovaná místa určená k výkonu jeho činnosti (odstavec 2), plní úkoly personálního útvaru personální útvar v nadřízeném služebním úřadu. Nemá-li služební úřad nadřízený služební úřad, plní úkoly personálního útvaru generální ředitelství.

(4) Personálním útvarem vedoucího služebního úřadu v ústředním správním úřadu je generální ředitelství. Personálním útvarem personálního ředitele, zástupce personálního ředitele, generálního ředitele a zástupce generálního ředitele je generální ředitelství.

www.policie ceske republiky.cz

Policie-ČR

rady, tipy, vzory ke stažení zdarma


Web administration and graphic design © Vladislav Jankovych, 2008.