Policie České republiky
Ministerstvo vnitra ČR

  • Policie České republiky
  • Ministerstvo vnitra ČR
  • Práce u Policie
  • Zákony a legislativa
  • Vybavení Policie ČR

Zajímá Vás práce Policie České republiky nebo přímo práce u Policie ČR? Zjistěte co policisté dělají a proč podobnou instituci vlastně potřebujeme.

Policie vybírá z uchazečům o práci ve sboru velmi pečlivě. Budeme Vás tímto procesem provázet krok po kroku tak, abyste nic nezanedbali. Zejména vám poradíme jak napsat žádost o přijetí do služebního poměru u Policie ČR.

Policii řídí Ministerstvo vnitra ČR a Policejní prezidium ČR.

Policie dohlíží, aby byly obecně dodržovány zákony České republiky, ale také se jimi musí sama řídit. Seznamte se s platnou legislativou.

policie ČR

služební zákon
Zákon o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech.
sluzebni-zakon

úvodní hlavička služebního zákona
Úvodní hlavička služebního zákona, na jehož znění se usnesl Parlament ČR.
uvod-hlavicka-zakona

všeobecná ustanovení
Všeobecná ustanovení stanovující předmět úpravy a rozsah působnosti služebního zákona.
vseobecna-ustanoveni

základní ustanovení
Základní ustanovení ze všeobecných ustanovení zákona o službě státních zaměstnanců.
zakladni-ustanoveni

organizační věci státní služby
Organizační věci služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
organizacni-veci-statni-sluzby

systemizace
Organizační věci služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
sluzebni-zakon/systemizace/

Služební zákon

Zákon č. 218/2002 Sb., o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech. Zahrnuje novelizace zákona s účinností od 1. ledna 2009.

Část první

Všeobecná ustanovení

V hlavě třetí všeobecných ustanovení služebního zákona jsme se seznámili s organizačními složkami Úřadu vlády, kterými jsou generální ředitelství státní služby. Dále jsme se v rámci organizačních věcí státní služby seznámili s postavení generálního ředitele, personálního ředitele a personálního útvaru.

Hlava IV: Systemizace

§ 14

(1) Systemizace ve službě a pro přípravu na službu vychází ze závazných pravidel pro organizaci služebních úřadů a hledisek pro účinné zajišťování úkolů v oborech služby; zahrnuje stanovení

  • a) počtu služebních míst řadových státních zaměstnanců klasifikovaných platovými třídami (§ 136 odst. 1),
  • b) počtu služebních míst představených podle § 9 odst. 3 a 4 klasifikovaných platovými třídami (§ 136 odst. 1),
  • c) objemu prostředků na platy státních zaměstnanců ve služebních úřadech,
  • d) počtu míst fyzických osob připravujících se na službu ve služebních úřadech klasifikovaných platovými třídami,
  • e) objemu prostředků na platy fyzických osob připravujících se na službu ve služebních úřadech.

(2) Návrh systemizace na příslušný kalendářní rok připravuje v předcházejícím roce generální ředitelství v součinnosti s Ministerstvem financí. Při přípravě návrhu systemizace vychází generální ředitelství z návrhů služebních orgánů, které je předkládají prostřednictvím nadřízených služebních orgánů. Nemá-li služební orgán nadřízený služební orgán, předkládá návrh generálnímu ředitelství přímo. Návrh systemizace projedná generální ředitelství s nadřízenými služebními orgány, nemá-li služební úřad nadřízený služební orgán, projedná generální ředitelství návrh systemizace s příslušným služebním orgánem.

(3) Návrh systemizace obsahuje souhrnné údaje podle odstavce 1 za ústřední správní úřady a souhrnné údaje za jim podřízené správní úřady a souhrnné údaje za správní úřady, které nemají nadřízený správní úřad.

(4) Systemizaci na příslušný kalendářní rok schvaluje vláda v předcházejícím roce. Vláda je oprávněna upravit v souvislosti se schvalováním systemizace organizační strukturu služebního úřadu [§ 11 odst. 4 písm. b)]. Návrh systemizace vládě předkládá předseda vlády.

(5) Podle vládou schválené systemizace (odstavec 4) a závazných pravidel pro organizaci služebních úřadů [§ 11 odst. 4 písm. b)] služební orgány zpracují návrhy organizačních struktur služebních úřadů a služební orgán je prostřednictvím nadřízených služebních orgánů předloží generálnímu řediteli.

(6) Služební místa a finanční prostředky na platy státních zaměstnanců, místa a finanční prostředky na platy fyzických osob připravujících se na službu podle schválené systemizace nesmějí být použity pro jiný než stanovený účel.

(7) Schválenou systemizaci postoupí generální ředitel Ministerstvu financí v termínu navazujícím na harmonogram zpracování návrhu státního rozpočtu.

§ 15

Změna systemizace, jejímž důsledkem je změna počtu služebních míst nebo změna platové třídy státního zaměstnance, je přípustná, jen dojde-li ke změně působnosti služebního úřadu na základě zvláštního zákona, nebo k podstatné změně podmínek, za kterých byla schválena. Změnu systemizace schvaluje vláda.

§ 16

(1) Služební orgány předkládají generálnímu ředitelství na základě závazných pravidel pro organizaci služebních úřadů návrh systemizace (§ 14 odst. 1) a návrh organizační struktury služebních úřadů v termínu stanoveném generálním ředitelstvím prostřednictvím nadřízených služebních orgánů. Nemá-li služební orgán nadřízený služební orgán, předkládá návrh generálnímu ředitelství přímo.

(2) Návrh systemizace a návrh organizační struktury služebních úřadů, jimiž jsou ministerstva nebo Úřad vlády, se připravují v součinnosti se členem vlády, který řídí příslušné ministerstvo, nebo s vedoucím Úřadu vlády.

(3) Generální ředitelství je oprávněno návrh podle odstavce 1 přezkoumat a vyžádat si jeho doplnění nebo přepracování.

(4) Služební orgány jsou povinny požadavku podle odstavce 3 vyhovět.

www.policie ceske republiky.cz

Policie-ČR

rady, tipy, vzory ke stažení zdarma


Web administration and graphic design © Vladislav Jankovych, 2008.